[PL/EN] Oświadczenie w sprawie rozegrania OS 9 Suszec (Power Stage)

Oświadczenie organizatora Rajdu Śląska w sprawie rozegrania OS 9 Suszec (Power Stage)

ENGLISH VERSION BELOW

Na finałowym odcinku Rajdu Śląska 2018 (OS 9 – Suszec) – próbie zapętlonej – doszło do sytuacji, w której załoga nr 7 (Poloński/Sitek) ruszyła do rywalizacji, wyjeżdżając bezpośrednio przed załogę nr 4 (Gabryś/Natkaniec) będącą już na trasie odcinka.

Dyrektor Rajdu Śląska, wraz ZSS Rajdu Śląska, po analizie zaistniałej sytuacji, podjął decyzję o tym, by skorygować czas załogi Gabryś/Natkaniec i zniwelować tym samym stratę, jaką ta załoga poniosła w wyniku omawianego zdarzenia. Było to szczególnie istotne w kontekście tego, iż miało to miejsce na Power Stage, czyli odcinku, na którym najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.

Na starcie do OS 9 w samochodzie załogi nr 4 przestał działać lokalizator GPS, pozwalający na określenie pozycji samochodu na trasie odcinka specjalnego. Dodatkowo – w wyniku nałożenia się kilku komunikatów radiowych, do kierownika odcinka nie dotarła informacja od sędziego, wyznaczonego do obsługi radia, o tym, że nadjeżdża załoga nr 4, więc samochód z numerem 7 nie może być wypuszczony na trasę odcinka.

Jednocześnie, oczywistym jest, że przedmiotowe zdarzenie będzie elementem dalszej analizy celem uniknięcia podobnych przypadków w kolejnych rajdach, a organizatorzy przepraszają zainteresowane osoby za zaistniałą sytuację.

Rajd Slaska 2018: Organiser’s statement regarding SS 9 Suszec (Power Stage)

The final test of Rajd Slaska 2018 (SS 9 Suszec) was run in laps. During this stage the crew number #7 (Polonski/Sitek) entered the stage right in front of oncoming crew number #4 (Gabrys/Natkaniec), which was on their second lap.

After detailed analysis of this situation, the stewards decided to alter the stage result of Gabrys/Natkaniec crew in order to level the time loss caused by this incident. This was particularly important because due to rules, the fastest crews on Power Stage gain additional championship points.

At the start of the stage a GPS unit stopped to work properly. This device lets to determine the position of the crew on the special stage. What is more, due to interference of a few radio messages the stage chief did not receive a warning message given by steward placed before the start. The message said, “not to let next crew go”, but unfortunately it was not successfully delivered.

Nevertheless, the organisers find it clear that this incident will be a subject of further analysis in order to avoid such situations during future events. This being said the organisers sincerely apologise all parties involved in this incident.

Partnerzy

Patronat
Sponsorzy
Sponsor tytularny HRSMP
Imprezę napędzają
Organizator
Partnerzy
Partnerzy medialni RSMP
Partnerzy medialni HRSMP